DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Arayüz Tasarımı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
VCD 400
Güz/Bahar
2
2
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin amacı öğrenciye örnek modeller, dinamik bilgi ekranları, geri bildirimler, kullanıcı akışları, kontrol sistemleri ve etkileşimli anlatımlar da dahil olmak üzere arayüz tasarımının temel yapı taşlarını tanıtmak ve uygulatmaktır. Öğrenciler, bu ilkeleri hem yaratıcı hem de işlevsel olan görsel arayüzleri ve prototipleri tasarlamak için kullanırlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kullanıcı ara birimlerinin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olabilecektir
  • Bir kullanıcı arayüzünü görsel iletişim perspektifinden analiz edebilecektir
  • Bazı arayüz tasarım modelleri ve uygulanabilirliği hakkında bilgi gösterebilecektir
  • Arayüz tasarımı ve kullanıcı beklentileri arasındaki ilişkinin farkındalığını gösterebilecektir
  • Tamamlanmış projelerden kayda değer bir portfolio yaratacaklardır.
Ders Tanımı Bu ders, prototipler ve diğer prototipleme araçları da dahil olmak üzere kullanıcı arayüzlerini oluşturma teknikleri; giriş modelleri, çıktı modelleri, model görünüm denetleyicisi, sayfa düzenleri, kısıtlamalar ve çalışma araçları tekniklerini içerir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Patterns, Hızlı Arayüz Prototipi - Web Arayüzü
3 Mobil Uygulama için Tasarım Senaryosu, Kullanıcı Deneyimi ve Önemi
4 İçeriğin Organize Edilmesi, Bir Uygulama Belgesi Oluşturma
5 Mobil Uygulama Tasarımı için wireframe oluşturma
6 Sayfa Düzenleme, Mobil Uygulama Tasarımı için mood board oluşturma
7 Mobil Uygulamaya Yönelik Kompozisyon Tasarımı
8 Bir Kullanıcı Arayüzü için karmaşık verileri gösterebilme
9 Form Tasarımının Temelleri
10 Bir iPad Uygulaması için wireframe oluşturma
11 Var olan bir Arabirimi Geliştirme
12 Duyarlı tasarım için wireframe oluşturma
13 Duyarlı web tasarımı projesi için mood board oluşturma
14 Sınıf kritiği ve tartışma
15 Portfolio Kritiği
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
3
90
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
1
Sınıf Dışı Ders Çalışması
5
2
10
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
3
6
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
108

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular.

X
2

Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer.

X
3

Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar.

X
4

Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

X
5

Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır.

X
6

Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir.

X
7

Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur.

X
8

İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

X
9

Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir.

X
10

Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest